Odpowiednie pozycjonowanie stron internetowych może okazać się kluczem do sukcesu danej witryny lub sklepu internetowego. Ten proces pozwala bowiem na dopasowanie się do preferencji potencjalnych klientów i wygenerowanie ruchu organicznego z wyszukiwarek internetowych.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Zdecydowana większość z nas korzysta z wyszukiwarki Google lub innej praktycznie codziennie, wyszukując interesujące nas frazy. Podczas gdy wyszukiwarka internetowa zwraca zazwyczaj tysiące wyników, klikamy tylko w pierwsze kilka pozycji, nie poświęcając czasu na ewentualną selekcję spośród innych pozycji. Dlatego właśnie kluczowym jest by nasz serwis znajdował się na szczycie wyników – a zapewnić to może odpowiednie pozycjonowanie stron internetowych.

Pozycjonowanie stron jest procesem, zbiorem czynności wpływających korzystnie na wysoką pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania. Zawiera w sobie m. in. wszelkie działania związane z SEO (czyli Search Engine Optimization).

Co wpływa na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania?

Na autorytet danej strony internetowej i jej wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania wpływa szereg zmiennych, które roboty wyszukiwarek biorą pod uwagę, segregując wyniki w danej kolejności. Do zmiennych tych należą m. in.:

Na autorytet danej strony internetowej i jej wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania wpływa szereg zmiennych, które roboty wyszukiwarek biorą pod uwagę, segregując wyniki w danej kolejności

  • dobór odpowiednich słów oraz fraz kluczowych – prawidłowe dobranie słów lub fraz kluczowych pozwala na określenie ich zgodności z treścią danej strony internetowej i skuteczne pozycjonowanie np. lokalne,
  • optymalizacja kodu strony – zastosowanie odpowiednich meta tagów, prawidłowej kolejności nagłówków H1 do H6 oraz uproszczenie kodu danego serwisu,
    jakość materiałów zamieszczonych w serwisie, takich jak zdjęcia lub infografiki
  • jakość testu publikowanego na stronie www – teksty pojawiające się w serwisie, nie powinny być plagiatami, bowiem algorytmy Google cenią sobie unikalność witryny, warto też zamieszczać w nich wspomniane, odpowiednio dobrane słowa kluczowe,
  • wewnętrzne oraz zewnętrzne linkowanie – linki, które prowadzą do podstron w obrębie danego serwisu lub odsyłają do innych stron,
  • popularność serwisu internetowego – ilość użytkowników, którzy odwiedzają serwis oddziałuje na pozycję w wynikach wyszukiwania, ponieważ wysokie zainteresowanie stroną internetową jest traktowane przez algorytmy jako wartościowe.

Szereg działań przeprowadzonych w celu zoptymalizowania treści zamieszczonych na stronie lub jej kodu pozwoli na lepsze pozycjonowanie strony.

Jakie są korzyści z pozycjonowania stron www?


Jak wspomniano powyżej zastosowanie efektywnego pozycjonowania stron internetowych może w skuteczny sposób zwiększyć widoczność danego serwisu dla wyszukiwarek. Z czym wiąże się to w praktyce i jakie korzyści wynikają z pozycjonowania? Do podstawowych zalet zaliczyć należy przede wszystkim:

  • Wzrost ruchu na stronie internetowej – większa ilość użytkowników unikalnych, którzy odwiedzają stronę internetową pozwala na przekazanie im treści, które utrzymają ich zainteresowania i w dalszym kroku pozwolą na wygenerowanie zysku.
  • Zwiększenie poziomu sprzedaży – wspomniany powyżej wzrost ilości potencjalnych klientów przekłada się bezpośrednio na ilość zakupionych przez nich teraz lub w przyszłości towarów lub usług oferowanych na danej witrynie internetowej.
  • Budowanie rozpoznawalności marki firmy lub marki osobistej – wysoka pozycja w Google lub w innych wyszukiwarkach internetowych przekłada się na zaufanie internautów do marki danego serwisu, klienci trafiające na stronę www poprzez wyniki organiczne są bardziej skłoni do zapoznania się z jej ofertą.
  • Możliwość poznania oczekiwań klientów – zrozumienie czego poszukują potencjalni klienci dzięki kontroli zmieniających się, aktualnych trendów oraz oczekiwań internautów pozwoli na dopasowanie treści serwisu do preferencji użytkowników.
  • Możliwość zmierzenia efektów – dzięki dobrze wykonanemu monitoringowi pozycji i konfiguracji narzędzi analitycznych, jesteśmy w stanie zweryfikować efektywność prowadzonych działań dot. pozycjonowania stron www.

Jak można zauważyć, pozycjonowanie stron internetowych wiąże się z szeregiem zalet, które przyczyniają się do zwiększenia rozpoznawalności danej witryny i przekładają się na lepsze wyniki, dlatego warto zainteresować się wprowadzeniem takiej optymalizacji do własnego serwisu lub sklepu internetowego.