Według statystyk, 51% wszystkich odwiedzających strony B2B i B2C pochodzi z wyszukiwarek. Z kolei ruch SEO generuje najwięcej przychodów: od 40 do 55%, w zależności od branży. Załóżmy, że masz bloga. Pracujesz nad nim od dłuższego czasu: wypełniasz go użyteczną treścią i regularnie aktualizujesz. Ale blog czy sklep ma czytelników i kupujących. Co może być tego przyczyną?

Dlaczego Twoja strona nie ma osób odwiedzających?

Według statystyk, 51% wszystkich odwiedzających strony B2B i B2C pochodzi z wyszukiwarek

Twój blog jest za młody – nawet przy odpowiedniej optymalizacji potrzeba około 6-12 miesięcy, aby strona znalazła się na szczycie Google lub Yandex.
Nie optymalizujesz swojego bloga pod kątem popularnych wyszukiwarek.
Dlaczego optymalizacja wyszukiwarek jest potrzebna

Pozycjonowanie stron Poznań SEO (Search Engine Optimization) obejmuje szereg działań mających na celu poprawę widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych: Google i innych.

Reszta jest prosta: wzrasta widoczność (liczba użytkowników, którzy widzą Twoją stronę na zapytanie wpisane w pasku wyszukiwania), wzrasta liczba gości z bezpłatnego wyszukiwania, a co za tym idzie, rośnie sukces Twojego bloga lub całego biznesu.

Promocja w wyszukiwarkach jest uważana za najtańszą opcję, ale trzeba być cierpliwym, aby zobaczyć pierwsze wyniki. To powiedziawszy, nikt nie da ci żadnych gwarancji. Google również o tym informuje, podkreślając, że „nie ma priorytetowych miejsc w Google”. Jedyne co możesz zrobić, to dowiedzieć się jak działają wyszukiwarki i samemu wypróbować najskuteczniejsze techniki optymalizacji.

Jak działają roboty indeksujące w wyszukiwarkach

Dokładnie jak działają wyszukiwarki internetowe:

  • Skanują – „chodzą” po stronach internetowych.
  • Przetwarzają zeskanowane strony i dodają ich do bazy danych wyszukiwarek (indeksowanie).
  • Odpowiednie strony są umieszczane w wynikach wyszukiwania (ranking).

Najważniejszym dla Ciebie krokiem w tym łańcuchu jest ranking. Wyszukiwarki oceniają trafność strony na podstawie setek czynników, które mogą obejmować nie tylko trafność i jakość treści oraz odpowiednich słów kluczowych, ale także pisownię, personalizację, rekomendacje innych użytkowników itd.

Jak zoptymalizować bloga?

Pozycjonowanie stron Poznań SEO (Search Engine Optimization) obejmuje szereg działań mających na celu poprawę widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych: Google i innych

Proces optymalizacji bloga składa się z następujących części:

  • Techniczne (tworzenie sitemapy HTML, edycja pliku robots.txt, ustawianie adresów URL, układ strony, usuwanie duplikatów stron, wyszukiwanie niedziałających linków);
  • Treści (dobór słów kluczowych, optymalizacja meta-tagów, tytułów i zdjęć);
  • Linkowanie: zewnętrzne (umieszczanie artykułów na zewnętrznych stronach) i wewnętrzne (internal relinking – łączenie stron za pomocą linków).

Aby blog mógł być skutecznie promowany w wyszukiwarkach, należy zwrócić uwagę na optymalizację techniczną. Jest to bardzo pierwszy, a nawet zerowy krok, od którego należy rozpocząć całą operację popularyzacji bloga.