Współcześnie jednym z najpowszechniejszych działań marketingowych ułatwiających dotarcie do klientów i wykreowanie pozytywnego wizerunku marki jest pozycjonowanie strony internetowej. Główny cel to oczywiście osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Wykorzystuje się przy tym rozmaite techniki optymalizacyjne, które bazują na poprawie kodu źródłowego oraz pozyskiwaniu odnośników.

Gościnne wpisy i linkowanie wewnętrzne

Kluczowym narzędziem służącym do pozycjonowania jest umieszczanie dłuższych wpisów na wybranych serwisach i w katalogach (tzw. guest blogging). Muszą być one z jednej strony wystarczająco merytoryczne, z drugiej zaś oryginalne, tak aby zainteresowały odbiorców. W ten sposób zyskujemy wartościowy link zwrotny, ponieważ pod samym tekstem znajduje się zazwyczaj nasz indywidualny podpis i nazwa strony www. Kolejne niezwykle efektywne rozwiązanie polega na umiejętnym rozlokowaniu na własnej witrynie linków wewnętrznych ze słowami kluczowymi. Nie tylko ułatwiają one użytkownikom poruszanie się pomiędzy poszczególnymi podstronami, ale też stanowią wprost nieocenioną pomoc dla automatycznych robotów Google, przyspieszając proces indeksowania. Jeśli chcemy zaoszczędzić mnóstwo czasu i interesuje nas profesjonalne pozycjonowanie stron WWW Poznań to miasto, gdzie bez problemu znajdziemy firmę specjalizującą się w tym właśnie zakresie.

Nie można zapomnieć o urządzeniach mobilnych

W pozycjonowaniu bardzo ważną rolę odgrywają z pewnością social media. Warto założyć konto firmowe na najpopularniejszych serwisach społecznościowych, gdyż są one kanałami dostarczania cennych informacji dla dotychczasowych i potencjalnych klientów. Należy tam publikować atrakcyjne wizualnie zdjęcia nowych produktów i organizować cyklicznie konkursy z nagrodami, zamieszczając przy okazji odnośniki do strony www. Duże znaczenie ma ponadto stworzenie aplikacji mobilnej, pozwalającej na komfortowe korzystanie z witryny na smartfonach i tabletach. Powinna ona posiadać odpowiednio dopasowany tekst, funkcjonować bez zbędnych opóźnień i oferować intuicyjne nawigowanie. Oto pozostałe godne uwagi narzędzia:

  • stopniowanie ważności nagłówków w tekstach z uwzględnieniem atrybutów H1, H2 i H3
  • weryfikowanie na bieżąco danych z Google Analytics
  • przyspieszenie działania strony poprzez redukcję rozmiaru obrazów, włączenie kompresji, dobór właściwego hostingu i zastosowanie ładowania asynchronicznego
  • wyeliminowanie powielonych opisów
  • zamieszczanie odnośnika do strony na wielu branżowych forach
  • dbanie o maksymalną jakość całego contentu.