Z pojęciem pozycjonowania stron internetowych powinien zapoznać się każdy, kto chce znaleźć swoje miejsce w sieci i pokonać niemałą konkurencję. Jest to złożony proces, którego głównym celem jest zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania oraz zapewnienie jej wysokiej pozycji. Czym dokładnie jest pozycjonowanie stron WWW? Jakie działania składają się na ten proces? Wszystko zostało wyjaśnione poniżej!

Czym jest pozycjonowanie stron WWW?

Każdy z nas codziennie korzysta z wyszukiwarek internetowych, a najczęściej Google. Często nawet nie myśląc o tym, dlaczego wyniki wyszukiwania są tak dokładne i nawiązujące do wpisanych przez nas fraz. Jednak większość z nas praktycznie nigdy nie decyduje się zajrzeć na stronę, która nie znajduje się w pierwszych kilku wynikach, ponieważ treści najprawdopodobniej nie będą wartościowe – godne naszej uwagi i poświęconego czasu. Po wpisaniu fraz w oknie wyszukiwarki pojawiają się witryny, które przez roboty Google zostały uznane za dobre, czyli odpowiadające na zadane pytanie lub kierujące do poszukiwanego produktu. To właśnie one są odpowiedzialne za badanie strony i sprawdzenie, czy spełnia wiele różnych kryteriów. Do najważniejszych z nich należą:

Z pojęciem pozycjonowania stron internetowych powinien zapoznać się każdy, kto chce znaleźć swoje miejsce w sieci i pokonać niemałą konkurencję. Jest to złożony proces, którego głównym celem jest zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania oraz zapewnienie jej wysokiej pozycji

  • Szybkie tempo ładowania.
  • Bezpieczeństwo.
  • Przyjazność dla użytkownika.
  • Możliwość przeglądania treści na dowolnych urządzeniu mobilnym lub systemie operacyjnym.
  • Spełnienie oczekiwań odbiorców.

Dziś na pozycjonowanie stron WWW decyduje się każdy, kto chce zwiększyć swoją popularność w Internecie i trafić do szerszego grona odbiorców, ale do tego niezbędne jest wykonanie pewnych i skutecznych działań.

Na czym polega pozycjonowanie stron WWW?

Pozycjonowanie stron WWW z reguły dzieli się na dwa etapy. Pierwszy z nich dotyczy działania w obrębie danej witryny, a drugi poza nią. Agencja pracująca nad poprawą widoczności strony w sieci zawsze zaczyna od przeprowadzenia audytu SEO. Jest to dokładna analiza strony uwzględniające najważniejsze czynniki mające wpływ na jej widoczność w sieci. Można do nich zaliczyć:

  • Prawidłowy kod witryny.
  • Linkowanie zewnętrzne.
  • Optymalizację strony pod kątem SEO.
  • Wartość udostępnianych treści.
  • Formatowanie tekstu.

Każdy z nas codziennie korzysta z wyszukiwarek internetowych, a najczęściej Google

Audyt umożliwia też wychwycenie ewentualnych błędów i ustalenie, jaką pozycję w wynikach wyszukiwania witryna ma szansę uzyskać. Z kolei drugim podjętym działaniem jest dobór słów kluczowych lub analiza konkurencji, jeśli pozycjonowanie dotyczy sklepu internetowego. Frazy kluczowe obowiązkowo muszą nawiązywać do tematyki strony, najczęściej wpisywanych słów przez użytkowników oraz ich wykorzystanie przez konkurencyjne strony. Dopiero wtedy przychodzi czas na optymalizację w taki sposób, aby roboty Google uznały witrynę za wartościową. Na ten punkt składa się, chociażby: dopracowanie struktury, przygotowanie nagłówków oraz tworzenie krótkich opisów podsumowujących zawartość strony tzw. meta descriptions. Ponadto zostają też poprawione błędy, o ile takie istnieją. W kolejnym kroku należy zoptymalizować treść pod kątem SEO i wszystkie innych elementy, które znajdą (lub już znajdują się) na witrynie. Poza nią pozycjonowanie stron WWW obejmuje też pozyskiwanie linków wewnętrznych. Choć jest to dość skomplikowane, to w dużym skrócie można powiedzieć, polega na tym, aby użytkownicy dodawali linki do naszej witryny na innych o dużej wartości. Jeśli będą dobrej jakości, to roboty Google uznają je za cenne, tak samo jak naszą stronę.

Należy wiedzieć, że w procesie pozycjonowanie najważniejsze są treści. Przede wszystkim muszą być unikalne i odpowiednio skonstruowane. Kopiowanie części lub całości tekstu z innych witryn spowoduje jedynie to, że dla robotów Google strona nie będzie wartościowa. Co więcej, nie mniejsze znaczenie mają nagłówki i formatowanie tekstu tj. wytłuszczenia ważniejszych informacji, czy zastosowanie wypunktowań. Każda podstrona zarówno nadrzędne (najważniejsze), jak i podrzędne muszą zostać wypełnione treścią, która nie tylko zostanie zoptymalizowana pod SEO, ale też będzie wartościowa dla odbiorców i nawiązująca do tematyki strony WWW.