Zarządzanie stroną internetową nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Specjalista SEO musi być świadomy wszystkich problemów, które można popełnić w sieci, a które mogą doprowadzić do kary od Google. Dlatego w tym artykule podpowiadamy, jakie są najczęstsze błędy w SEO i jak można uniknąć kary od Google. Zwróć więc uwagę, czy stosujesz się do tych zasad, czy też musisz poprawić lub rozwiązać te problemy.

Zarządzanie stroną internetową nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać

    1. Dużym błędem w pozycjonowaniu SEO jest posiadanie zduplikowanych treści. Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych Poznań, tworzenie zduplikowanych treści jest największym problemem. Jeśli chcesz wiedzieć, czy masz ten problem, istnieją narzędzia takie jak Siteliner, które pozwalają poznać procent zduplikowanych treści. Jest też inne bardzo przydatne narzędzie jak Copyscape, gdzie możesz wpisać adres URL strony i dowiedzieć się, które strony kopiują Twoje treści.
    2. Dodawanie zbyt wielu słów kluczowych. Czasami popełniamy błąd, wymieniając słowa kluczowe zbyt wiele razy w artykule. Pamiętaj jednak, że za ten błąd możesz zostać ukarany przez Google. Dlatego zawsze radzimy, aby poprawić jakość swoich artykułów i pisać w sposób naturalny.
    3. Zapominanie o umieszczaniu linków wewnętrznych i zewnętrznych podczas optymalizacji SEO witryny. Zarówno linkowanie wewnętrzne, jak i zewnętrzne są bardzo ważnymi czynnikami w optymalizacji SEO Twojej strony. Dlatego zawsze należy pamiętać o umieszczaniu linków, które pomogą Ci w uzyskaniu wysokiej pozycji w rankingu. Z drugiej strony, linki wewnętrzne pozwalają zatrzymać użytkowników na dłużej w obrębie Twojej witryny.
    4. Nie wybranie kategorii dla swoich artykułów szkodzi pozycjonowaniu stron internetowych. Pisząc artykuł wiele osób pomija ten punkt. Jednak wybór kategorii pozwala na poprawę pozycjonowania stron internetowych. Popełniamy jednak fatalne błędy, takie jak nie umieszczanie tekstów w naszych kategoriach, czy nie wstawianie linków powiązanych. Zwróć więc uwagę na tę radę i nie zapomnij dodać kategorii do swojego postu.
    5. Umieszczaj tagi jako element strategii content marketingowej. Kiedy publikujesz artykuł lub post, możesz skategoryzować swoje treści za pomocą tagów. Pamiętaj jednak, że ich nadużywanie może zaszkodzić Twojej strategii content marketingowej, ponieważ spowoduje to, że algorytm zakwalifikuje je jako zduplikowaną treść i niestety stracisz pozycję w Google. Pamiętaj, że to co Cię wyróżni to umieszczenie tagów, które zapewnią wyłączność Twojemu artykułowi.
    6. Optymalizacja obrazów w celu zagwarantowania szybkości ładowania. Optymalizacja obrazów jest bardzo ważna, aby zagwarantować szybkość ładowania Twojej strony. To, czego chce wielu Twoich użytkowników, to szybkie uzyskanie informacji, w przeciwnym razie nudzą się i opuszczają stronę. Dlatego pamiętaj o optymalizacji rozmiaru obrazu, nadaniu nazwy pliku, dodaniu tagów itp. Pamiętaj, że SEO dla obrazów jest kluczowe, jeśli chcesz pozycjonować swoją stronę.
    7. Prowadzenie strategii content marketingowej bez celu. Musimy pamiętać, że Google nagradza strony internetowe, które mają oryginalne, kreatywne treści, które są korzystne dla SEO. Dlatego jeśli Google zauważy, że Twoje treści są mało wartościowe, nie weźmie Cię pod uwagę i stracisz pozycje. Wykorzystaj więc to i stwórz dobrą strategię content marketingową.
    8. Nie łączenie swojego bloga z sieciami społecznościowymi. Każdy korzysta z sieci społecznościowych i byłoby fatalnym błędem nie powiązać z nimi swojego bloga lub strony internetowej. Dlatego dobry plan w mediach społecznościowych pozwoli Ci lepiej zarządzać treściami i w pełni je wykorzystać.
    9. Ukrywanie treści szkodzi pozycjonowaniu stron internetowych. Nawet jeśli masz najlepszego specjalistę SEO, nie możesz być obojętny na regulacje Google. Wyszukiwarka może ukarać Cię za wprowadzanie w błąd użytkownika i wyszukiwarki. Więc bez względu na to, jak bardzo starasz się ukryć treść, zostaniesz ukarany pozycjonowaniem stron internetowych.
    10. Problemy z optymalizacją adresu URL. Nie należy pomijać faktu, że należy zoptymalizować adres URL, ponieważ Google bierze ten czynnik pod uwagę. Dlatego pamiętaj, że musisz umieszczać myślniki w adresie URL. Należy również prawidłowo ułożyć adresy URL i sprawić, by były przyjazne dla oka.

Kolejną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę, są błędy 404 lub „File not found”. Występują one, gdy nie ma zawartości i gdy strona nie została poprawnie debugowana. W takiej sytuacji adres URL jest wyświetlany bez treści dla użytkownika. Dlatego podejmij niezbędne działania, aby je prawidłowo wyeliminować i nie pokazywać użytkownikowi pustych stron.